WYPRAWA DO TRÓJMIASTA I MALBORKA
Dodane przez admin dnia Maj 29 2018 18:36:33

Dwudziestego piątego maja uczniowie naszych klas IVc i IVe wybrali się na wycieczkę do Trójmiasta i Malborka. Najpierw pojechaliśmy do Gdańska, gdzie zwiedziliśmy Stare Miasto i spacerowaliśmy po jego urokliwych uliczkach. Obejrzeliśmy Bazylikę Mariacką, stary żuraw, zabytkowe kamieniczki i fontannę Neptuna. Następnie popłynęliśmy statkiem na Westerplatte, a stamtąd do Sopotu, gdzie spacerowaliśmy po sopockim molo. Wieczorem pojechaliśmy do szkolnego schroniska młodzieżowego, tam spędziliśmy noc.
   Następnego dnia wyruszyliśmy do Gdyni, aby zwiedzić ORP „Błyskawicę”. Po zwiedzeniu okrętu – muzeum podziwialiśmy panoramę miasta z perspektywy gdyńskiego koła widokowego. Ostatnim punktem wycieczki był zamek krzyżacki w Malborku. Obejrzeliśmy pomieszczenia mieszkalne, kuchenne oraz locus secretus. Po dwugodzinnym spacerze po dawnej siedzibie Krzyżaków pełni wrażeń wsiedliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną.
(Emilia Osendowska i Jan Bartoszek)

Organizatorki tego przedsięwzięcia, Hanna Dominiak i Marta Grzonkowska–Kopera dziękują pani Ewie Ziarnik za pomoc w sprawowaniu opieki nad uczniami podczas wycieczki. Słowa podziękowania kierują również do pani Teresy Minkwicz, państwa Jolanty i Damiana Stalków, państwa Wojciecha i Elżbiety Bociańskich oraz firm Meda Veneer i Hjort Knudsen za finansowe wsparcie tego wyjazdu.